środa, 13 marca 2019

"Prezent"- Louise Jensen

Autorka: Louise Jensen

Wydawnictwo: Burda Książki
Rok: 2017
Stron: 400


Uważaj, o co prosisz, bo możesz to otrzymać… Nigdy nie pozwolę ci odejść… Callie ginie w wypadku samochodowym, a niewyjaśnione okoliczności jej śmierci dodatkowo pogłębiają rozpacz zdruzgotanych rodziców… Tymczasem jej serce zostaje przeszczepione Jennie, która dostaje od życia drugą szansę. Wdzięczna za ten nieoceniony podarunek, Jenna nawiązuje kontakt z rodzicami dawczyni, jednak wkrótce odkrywa, że idealna rodzina Callie skrywa wiele mrocznych sekretów. Co tak naprawdę stało się z jej młodszą siostrą, Sophie, która podobno przebywa za granicą? Co ukrywa Nathan, były narzeczony Callie? Jak naprawdę zginęła kobieta, dzięki której Jenna nadal oddycha? Bohaterka postanawia odkryć prawdę za wszelką cenę, stawiając na szali relacje z bliskimi, zdrowe zmysły, a nawet własne życie.

Życie Jenny ma powoli wracać do normalności, jednakże bohaterka dusi w sobie poczucie winy, miewa ataki paniki, lęk przywarł do niej jak druga skóra, rozstała się z partnerem. Obecnie jest po przeszczepie serca. Wbrew etycznym normom i zaleceniom ma się spotkać z rodziną dawcy serca. Ale ten dar życia dla niej wiąże się z żałobą innej rodziny.

„To pomoże mi zrozumieć. Dlaczego ja przeżyłam, a ta osoba umarła.”

Spotkanie z rodziną dawczyni, młodej dziewczyny Callie przynosi kolejne pytania, kolejne wielkie emocje, a także pewne postanowienie… Ma wątpliwości co do śmierci dawczyni, czy na pewno był to tylko wypadek, a może ktoś się do tego przyczynił? Jenna czuje wielki niepokój, co niepokojące, w snach przeżywał wspomnienia zmarłej, pojawiają się u niej nowe, niespotykane dla niej nawyki. Pisarka wprowadziła tym wątek pamięci komórkowej- bardzo intrygujący i wokół niego stworzyła kanwę tego thrilleru.

„Serce gromadzi sekrety i kłamstwa. Serce pamięta.”

Umiejętnie zbudowany jest nastrój tajemnicy, sekretów i kłamstw, nutka sensacyjnej fabuły i detektywistycznego śledztwa. Bohaterka czuje, że nie może nikomu ufać, nawet sobie. Fabuła i samo zakończenie zaskakuje, ukazując jaki wpływ na nasze życie mogą mieć złe znajomości i chybione decyzje, gdy wikłamy się w nie zawsze uczciwe sytuacje i postępujemy raz dobrze, a raz źle. Na pewno to intrygująca pozycja, warta polecenia.

„Będę myśleć o dziewczynie, która dała mi drugą szansę.”

OCENA: 5+/ 6


3 komentarze:

  1. Czytałam i też mi się podobała:) Chyba najbardziej ze wszystkich przeczytanych tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam już zapisany ten tytuł. Na pewno w końcu przeczytam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie czytałam, ale mam w planach tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...