środa, 27 lutego 2019

"Zła pora roku"- Antonio Manzini

Autor: Antonio Manzini

Wydawnictwo: Muza
Rok: 2018
Stron: 320


Minęło już dziewięć miesięcy od dnia, w którym detektyw Rocco Schiavone został karnie zesłany z Rzymu na północ Włoch do Aosty.

Tym razem sprawa jest poważna: chodzi o niezgłoszone porwanie. Ofiarą jest osiemnastoletnia dziewczyna, córka miejscowego przedsiębiorcy budowlanego. Schiavone szybko się orientuje, że za jej porwaniem stoi organizacja przestępcza, która przeniknęła w społeczne i ekonomiczne struktury miasteczka. Wszystko to odbywa się tuż pod nosem Rocca. Co więcej, jego własna przeszłość nadal stanowi zagrożenie dla jego teraźniejszości.

Inteligentny, bezpardonowy i skuteczny Rocco udowodni, że intuicja nigdy go nie zawodzi.

Do wicekwestora Rocca przychodzą nastolatkowie, którzy twierdzą, że zaginęła ich koleżanka. Co dziwne, nie ma oficjalnego zgłoszenia od rodziców dziewczyny- bogatych właścicieli firmy. Rocco posyła niegrzeszących inteligencją podwładnych w pewne miejsca, sam zaś prowadzi bezpardonowe i pomysłowe przesłuchania.

Krótko: podobała mi się akcja ze sklepem oraz kreacja Rocco, humor i sarkazm. Natomiast sama intryga kryminalna nie była dla mnie ciekawa- brakowało mi zwrotów akcji, zaskoczenia i zbudowanego napięcia.

Przeczytałam, poznałam- i raczej nie polecam.

OCENA: 3/ 6


3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...