niedziela, 19 listopada 2017

"Zaginięcie"- Remigiusz Mróz

Autor: Remigiusz Mróz

Cykl: Joanna Chyłka (tom 2)
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok: 2015
Stron: 512




Trzyletnia dziewczynka znika bez śladu z domku letniskowego bogatych rodziców. Alarm przez całą noc był włączony, a okna i drzwi zamknięte. Śledczy nie odnajdują żadnych poszlak świadczących o porwaniu i podejrzewają, że dziecko nie żyje.
Doświadczona prawniczka, Joanna Chyłka, i jej początkujący podopieczny, Kordian Oryński, podejmują się obrony małżeństwa, któremu prokuratura stawia zarzut zabójstwa. Proces ma charakter poszlakowy, mimo to wszystko zdaje się wskazywać na winę rodziców – wszak gdy wyeliminuje się to, co niemożliwe, cokolwiek pozostanie, musi być prawdą…

Nietrzeźwą prawniczkę Chyłkę w środku nocy budzi telefon od dawnej znajomej. Ta znajoma to teraz żona magnata logistycznego, której 3 letnia córka zniknęła. Bez żadnych śladów włamania, porwania, nie ma świadków oprócz rodziców. Nie ma nic. Policja szybko upatruję w tym winę rodziców i oskarża ich o najgorsze przestępstwo.

A Chyłka zabiera Kordiana do pomocy i przygotowuje się do procesu, który będzie miał charakter poszlakowy. W międzyczasie duet z kancelarii będzie odkrywał fakty, przesłuchiwał mieszkańców wsi, Kordian pojedzie na pogawędkę z pewnym „szefem”- a to może przybrać zły lub dobry obrót.

„W jakim ty świecie żyjesz, Zordon?
W  świecie ustaw.
To wychyl z niego od czasu do czasu.”

„Zaginięcie” to wciągający prawniczy kryminał, który ma wiele zalet. Dynamiczna akcja, zaskakujące tajemnice- ludzie kłamią, ludzie oszukują-, świadkowie sprawy znikają. Iskrzące są dialogi między Chyłką a Zordonem, patronem i aplikantem, coś też w inny sposób iskrzy, czy się rozwinie? Mróz pisze tak ciekawie, że nawet gdy bohaterowie są na sali sądowej, podczas rozprawy, to kartki się same przewracają. A gdy Chyłka przystępuje do kontrataku, to możecie się spodziewać działań na granicy prawa.

„Będziemy łgać, przeinaczać fakty, naginać prawdę, stosować manipulację i zastraszać ludzi?”

Oni tak, a czytelnik będzie się dobrze bawił przy lekturze tej książki. Nie mogę się doczekać - mam na półce kolejne tomy z tej serii.

OCENA: 6-/ 6

 

9 komentarzy:

  1. Książkę czytałam i wspominam ją bardzo pozytywnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem mocno w tyle jeśli chodzi o tę serię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto poznać, ja teraz będę czytać jeszcze dwa inne tomy :)

      Usuń
  3. Jeszcze z twórczością Mroza się nie zapoznałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. W tej książce irytowała mnie niezwykle mama dziewczynki :) ale książka oczywiście na wielki, wielki plus :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w sumie się zgodzę, irytująca i kłamliwa postać.

      Usuń
  5. Jeszcze nie czytałam żadnej książki pisarza, ale planuję to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta przygoda czytelnicza jeszcze przede mną. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja nie wiem czy się skuszę na tę serię, bo jakoś póki co nie po drodze mi z Mrozem, ale życzę mega miłego czytania, bo skoro Ci się podoba, to dużo przyjemności jeszcze przed Tobą!
    Pozdrawiam serdecznie, cass

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...