wtorek, 15 maja 2018

"Idealne życie- Minka Kent

Autorka: Minka Kent

Wydawnictwo: Filia
Rok: 2017
Stron: 368



Autumn Carpenter patrzy. Każdego dnia obserwuje życie McMullenów.
Z zazdrością przygląda się idealnej rodzinie wychowującej troje pięknych dzieci. Każde urodziny, każda podróż, każdy dzień
– Autumn zawsze jest z nimi. Tyle że nikt o tym nie wie. Nikt nie podejrzewa, że coś w tej rodzinie należy do niej.

Pewnego dnia okoliczności zmuszają ją do podjęcia ryzykownej decyzji. Musi jeszcze bardziej zbliżyć się do rodziny McMullenów. Wtedy zdaje sobie sprawę, że pozory mylą. Idealne życie to mrzonka, rodzin bez skazy nie ma. A piękni ludzie skrywają najbrzydsze sekrety.

Autumn odnalazła kogoś, kto należy do innej rodziny, do McMullenów, ale też do niej. Obserwuje ich życie na portalu społecznościowym, ogląda zdjęcia. Ładnie ubranych, uśmiechniętych. Żyje ich życiem. To jej internetowa „rodzina”, która nie ma pojęcia o jej istnieniu. Ale do czasu.

„Na razie musi mi wystarczyć coś takiego.”

Jednak pewnego dnia świat Autumn się rozpada. Profil tej rodziny zniknął z portalu Instaface, brak wyników wyszukiwania. To stanie się motorem do pewnych działań, które będą miały ogromne skutki.

Czytelnik ma okazję (w przeciwieństwie do Autumn) zajrzeć zza kulisy pięknych fotek i idealnego życia, poznać Daphne McMullen. Piękną, młodą żonę i matkę trójki dzieci, która straciła kontrolę. Niesłuchające się i trudne dzieci. Małżeńskie problemy i nieobecny mąż. Daphne ucieka więc od rzeczywistości, ma brzydki sekret. Ale nie tylko ona. Co kryje się za starannie skonstruowaną fasadą pozowanych zdjęć?

Powieść robi ogromne wrażenie. Zarówno historia Autumn (z szokującym zakończeniem- petardą) pod względem psychologicznym, jako pewnego rodzaju ucieczka. Jak i też kontrast między tym, co wyobraża sobie Autumn o obserwowanej rodzinie, a jacy są oni naprawdę.

„Nie chcę w to uwierzyć.”

„Idealne życie” to ciekawie skonstruowany, intrygujący thriller psychologiczny o oszukiwaniu innych, kłamstwach i manipulacji. To historia o wypieraniu niewygodnej prawdy z różnych względów, o pozornej idealności i skrywanych sekretach. Na pewno długo ją będę pamiętać. Gorąco polecam przeczytać!

„Nie jestem potworem. Jestem tylko człowiekiem.”

OCENA: 6-/ 6

4 komentarze:

  1. Widzę, że ten thriller zrobił na Tobie spor wrażenie. Mam na niego ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ją w planach i coś czuję, że wezmę się za nią przez Ciebie znacznie szybciej:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że książka by mi się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skończyłam ją niedawno czytać i na początku bardzo mi się podobała a później... cóż, troszkę zaleciało mi schematami, być może dlatego, że czytałam ostatnio bardzo podobnie skonstruowaną i nie mogłam zamknąć oczu na podobieństwa.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...