czwartek, 10 maja 2018

"Transakcja"- Zbigniew Korba

Autor: Zbigniew Korba

Wydawnictwo: Poligraf
Rok: 2016
Stron:  304



Prawnik uznanej kancelarii prawnej otrzymuje do poprowadzenia niecodzienną sprawę. Chodzi o eksploatację bogatych złóż naturalnych odkrytych w Polsce. W tym samym czasie na placówce dyplomatycznej nagle umiera jego stary przyjaciel. Tajemnica tej śmierci niepokojąco zbiega się z prowadzoną transakcją.
Walka o zabezpieczenie interesów Skarbu Państwa i rozwikłanie zagadki śmierci przyjaciela okazuje się nie jedynym frontem zmagań bohatera. Żona, dzieci, radości ale i zmartwienia, w końcu coraz częstsze napięcia spowodowane intensywną pracą. Tymczasem transakcja nabiera tempa, a w kancelarii pojawia się atrakcyjna młoda prawniczka. Czy bohater oprze się jej urokowi?

Jest dosyć bogatym prawnikiem przed 40-tką z imperialnym biurem, mężem i ojcem. Łudzi się, że nie jest nastawiony tylko na kasę i karierę. Poznajcie Macieja. Tragiczna wiadomość o śmierci dawnego kolegi powoduje, że bohaterowie cisną się do głowy gwałtowne myśli. Bo do tej pory, pochłonięty karierą nie miał chwili, aby zatrzymać się nad przeszłością lub pomarzyć o przyszłości.

W pracy zaś dostaje propozycję pełnej konspiracji transakcji, która wygląda na prestiżową. Oprócz niego w zespole jest piękna, młoda prawniczka o imieniu Beata. Mają miejsce niejasne rozmowy. Transakcja zaczyna się robić podejrzana. A Beata i chwila zapomnienia wydaje się być kusząca, żartobliwe zaczepki czy będą zaproszeniem do wejścia w grę flirtu?

Trochę się zawiodłam: liczyłam na iskrzenie między bohaterami (lub gorący romans), trochę męczące w czytaniu były rozterki duchowe Macieja (nie zawsze pasowały mi też jego retrospekcje z lat młodzieńczych). Podobało mi się natomiast ukazanie pracy w korporacji. Wątek walki bohatera z samym sobą, ze zmęczeniem, obowiązkami, ambicjami- ciekawy, ale trochę jeszcze go można było dopracować i pogłębić.

OCENA: 4/ 6




5 komentarzy:

  1. Te rozterki duchowe mnie też by chyba męczyły.

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej nie jestem zainteresowana tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Początek książki mnie zaintrygował, ale jak piszesz, że się zawiodłaś, to się zaczęłam zastanawiać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że książka cię zawiodła. Oby kolejna Ci to wynagrodziła 😊😊

    Pozdrawiam 💟
    Książkowa Przystań

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...