czwartek, 21 lutego 2013

"Proroctwo sióstr" Michelle Zink

Autor: Michelle Zink

Wydawca: Wydawnictwo TELBIT

Rok: 2009

Stron: 367

HISTORYCZNE PROROCTWO ROZDZIELA DWIE SIOSTRY
UOSOBIENIE DOBRA...
I WCIELENIE ZŁA...
KTÓRA Z NICH ZWYCIĘŻY?








Okładka:  Są dwie okładki ta, którą wkleiłam jest moim zdaniem ciekawsza (oczywiście to subiektywna ocena) i bardziej pasują te dwie twarze do treści książki, niż ta druga okładka. Chociaż ta druga okładka jest bardziej klimatyczna, ale zarezerwowałabym ją dla innej powieści. Trochę namieszałam, ale może mnie ktoś zrozumie :P Więc ocena okładki 5/6



Tytuł: Adekwatny do treści książki, zaciekawił mnie i dlatego sięgnęłam po książkę. Stąd ocena 6/6

Historia/ motywy/ akcja: Opowieść o dwóch nastoletnich siostrach bliźniaczkach i walce między nimi (symbol walki dobra ze złem, życia ze śmiercią). Sporo magii, podróży w snach, odkrywanie (trochę łatwe i szybkie) mrocznej przepowiedni, która łączy się z życiem sióstr. Pomysł jak najbardziej ciekawy chociaż czegoś mi brakowało (większych emocji, ślepych zaułków?) UWAGA  SPOILER !!! śmierć Henry’ego to zaskakujący i mocny punkt przy końcu powieści.  Więc 5/6

Styl/ kompozycja:  Czytelnik płynnie „przechodzi” przez książkę. Dobrze prowadzona narracja, chociaż tylko z punktu widzenia tej dobrej siostry. Wielka, wielka szkoda, że zabrakło tutaj głosu Alice.  Daję 4,5/6

Bohaterowie:  Dwie siostry identyczne wyglądem, a różne charakterem, ich młodszy brat, ciotka, Sonia. Myślę, że ze zrozumiałych względów postacie sióstr są na pierwszym planie, chociaż bardzo schematyczne : jedna dobra, druga zła. Autorka pokusiła się tylko  o przewrotność, że siostry miały wybór jak postąpić. I wybrały. Ocena 4,5/6

Zakończenie:  No cóż jest/ będzie druga część, więc zakończenie jest takie, a nie inne. Jak potoczą się dalsze losy? „Dopiero czas pokaże” (cytat)

Dla kogo:  Dla nastolatek lubiących klimaty magii, tajemnych przepowiedni.

Ocena 4,7/6

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...