niedziela, 4 marca 2018

"Trzecia"- Magda Stachuła

Autorka: Magda Stachuła

Wydawnictwo: Znak Literanova
Rok: 2017
Stron: 400



Najpierw był błysk flesza – ktoś zrobił jej zdjęcie z ukrycia.
Później usłyszała tajemniczy głos w mieszkaniu.
Potem ktoś stał pod jej drzwiami. Nasłuchiwał.

***

Eliza jest terapeutką. Podczas wielogodzinnych sesji zagląda w głowy swoich pacjentów.
Pewnego dnia orientuje się, że ktoś ją śledzi. Teraz to do jej życia zagląda obcy człowiek.

Kiedy Eliza szuka pomocy, nikt jej nie wierzy.

Tymczasem ON wie już o niej wszystko.
Ma listę.
Eliza jest na niej trzecia.

Eliza jest psychoterapeutką, niedawno przyłapała partnera na zdradzie i rozstała się w nim. Samotnie wynajmuje mieszkanie. Pewnego dnia zdaje sobie sprawę, że jest przez kogoś obserwowana. Ktoś wystaje pod jej mieszkaniem. Eliza czuje strach, zaczyna tracić poczucie kontroli. Kiedyś się też bała…Teraz jest trzecia na pewnej liście. Ale o tym nie wie…

„A gdy koszmar się już zaczyna, zdaje się ciągnąć w nieskończoność.”

Jest i Borys. Ale to nie jest jego prawdziwe imię. Mężczyzna naznaczony tragedią, z pewnym wyrokiem, któremu życie rozpadło się na kawałki. A teraz ma plan…

W końcu mamy Liliannę, prezeskę firmy. Kiedyś kogoś miała, bo zapomniała się i poczuła czym pachnie zdrada. Przypadkowo ma teraz pewną szansę na pewien obsesyjny plan…

Magda Stachuła ponownie (po „Idealnej”) stworzyła intrygującą, cały czas trzymającą w niepewności historię, pełną podejrzeń i nastroju podenerwowania. Przeszłość i teraźniejszość trójki bohaterów naznaczonych tragediami splata się, pojawiają się kłamstwa i manipulacje, strach i brudne tajemnice, zazdrość i zawiść. Wszyscy mają coś na sumieniu. Wszyscy mają podejrzenia, nie mogą zapomnieć.

„Pamięć ma jedną wadę. Istnieje.”

„Trzecia” to niepokojąca i zaskakująca historia o łatwości prześladowania i poddaniu się ciemnej stronie obsesji. O zapłacie za błędy przeszłości i obezwładniającym strachu z wiarygodnie psychologicznie bohaterami.

„Już nie mam pewności kogo widziałam.”

OCENA: 6-/ 6

6 komentarzy:

  1. Dobrze, że cała intryga trzyma w niepewności.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Jestem pod wrażeniem Twojej oceny tej książki. Ja podchodziłam do niej 3, czy 4 razy i odkładałam, a skusiłam się właśnie po wysokiej ocenie na jednym z poczytnych blogów. Ostatnio natykam się na same negatywy i powoli zaczęłam się przyzwyczajać do tego osądu.
    Ale muszę przyznać, że mnie zaintrygowałaś. Może jednak się zmotywuję i ją przeczytam?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisarka ma swój styl, faktycznie może na początku ciężko wpaść w rytm czytania i poznawania fabuły, ale jeśli lubisz psychologiczne thrillery, to myślę, że Ci się spodoba. Ale wiadomo nic na siłę.

      Usuń
  3. Od dłuższego czasu intryguje mnie ta książka i chyba się na nią skuszę, tym bardziej, że ta wysoko ją oceniasz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się mocna lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba to nie dla mnie, ale wiem komu polecić.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...