środa, 8 listopada 2017

"Moja Lady Jane"- Cynthia Hand, Jodi Meadows i inni...

Autorzy: Cynthia Hand, Jodi Meadows i inni..

Wydawnictwo: Sine Qua Non

Rok: 2017
Stron: 432



Prześmieszna, fantastyczna, romantyczna i (niezupełnie) prawdziwa historia Lady Jane Grey. Książka Moja Lady Jane autorstwa Cynthii Hand, Brodi Ashton i Jodi Meadows to jedyna w swoim rodzaju opowieść fantasy osadzona w tradycji ustanowionej przez Narzeczoną dla księcia Williama Goldmana, której bohaterami są król niespecjalnie garnący się do królowania, jeszcze mniej garnąca się królowa i szlachetny rumak, a która nie grzeszy przesadnie nabożnym szacunkiem dla źródeł historycznych. Bo czasem nawet historii trzeba nieco pomóc.
Szesnastoletnia Lady Jane Grey, mająca niebawem wyjść za zupełnie obcego mężczyznę, wplątuje się w konspirację, celem której jest obalenie jej kuzyna, króla Edwarda. Ale Jane nie zawraca sobie głowy takimi błahostkami, skoro ma niebawem zostać królową Anglii.

Trudno mi ocenić ten tytuł, ale niestety w żadnej mierze nie przypadł mi do gustu, jak dla mnie wielkie nieporozumienie.

Historia Tudorów w różnych wydaniach zawsze mnie ciekawi i kusi, ale niestety  takie wątki fantastyczne jak tutaj zostały przedstawione zupełnie do mnie nie przemawiają. Bohaterowie ediani- zamieniani w zwierzęta- całkowicie nie moja bajka. Nie odnalazłam się też w przedstawionych wydarzeniach, nie rozumiem przekazu tej pozycji.

Dialogi i sytuacje nie były dla mnie zabawne, wręcz absurdalne. Romantyzmu nie znalazłam. Bohaterowie nudni, pretensjonalni. Książka za długa, pomieszanie z poplątaniem. Stanowczo wolę klasyczną wersję historii Tudorów i Lady Jane, bez żadnych wątków fantastycznych.

Książki nie polecam, chyba, że ktoś jest fanem specyficznych lektur fantastycznych- być może ten tytuł go zaciekawi.
OCENA: 2/ 6

 

7 komentarzy:

  1. O kurczę naczytałam się tylu pozytywów, że 2/6 to dosłownie kubeł zimnej wody na mój entuzjazm. Mam nadzieję, że mi jednak bardziej przypadnie do gustu ;-)
    Pozdrawiam,
    Patka

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka była specyficzna i miała swoje wady, nie można traktować jej na poważnie, ale jako rozrywka całkiem przyjemna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uuu, same minusy. Na pewno się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bez większego żalu odpuszczam sobie ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oo nie, a mi ta książka się całkiem podobała :) Oczywiście brałam pod uwagę, że jako dorosła kobieta nie jestem grupą docelową dla tej pozycji ale umiliła mi ze dwa wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że często tak bywa, dla ludzi, którzy siedzą głęboko w jakimś temacie i mają na jego temat wiedzę, tego typu wersja będzie działała rażąco. Ja, mimo zachwytów nad pozycją, uznałam, że to chyba nie moja bajka, więc nie mogę się wypowiedzieć :D

    Pozdrawiam serdecznie, cass z cozy universe

    OdpowiedzUsuń
  7. Ech, mam nadzieję, że mi się jednak spodoba, bo miałam co do tej książki pewne nadzieje...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...