piątek, 3 czerwca 2016

"Torebki i morderstwo"- Dorothy Howell

Autorka: Dorothy Howell

Wydawnictwo: Bellona
Rok: 2012
Stron: 384



Aby mieć środki na życie - i na swoja życiową pasję - Haley musi pracować na dwóch posadach. Ta główna, prestiżowa, to praca w renomowanej firmie prawniczej Pike&Warner, której centrum decyzyjne mieści się na tajemniczym, i dla urzędniczego proletariatu firmy niedostępnym, Szesnastym Piętrze. Druga posada to praca ekspedientki-kasjerki-sprzątaczki-magazynierki (zależnie od kaprysu kierownictwa...) w wielkim domu towarowym Holt's, w którym sprzedaje się "ohydne ciuchy", "koszmarne buty" i "beznadziejne torebki"... To właśnie tam, w magazynie damskiej bielizny, znajduje zwłoki Richarda, wyjątkowo niesympatycznego faceta, którego ktoś zatłukł drążkiem wyłamanym ze stojaka na ubrania... Niebawem ona sama staje się główną podejrzaną. Haley sama musi oczyścić się z zarzutów i podejmuje prywatne śledztwo. Kończy się ono nieoczekiwanym rezultatem...

Ten tytuł to część serii o przygodach Haley Randolph z markowymi, damskimi torebkami w tle.

„-Oddałabym życie za tę torebkę.
- Ja bym dla niej zabiła.”

Haley jest niepoprawną torebkoholiczką, co jest źródłem kłopotliwego debetu na jej koncie. Aby trochę poprawić swoje finanse wieczorami udaje się do drugiej pracy, w domu towarowym Holt’s. Pewnego dnia podczas porządków w dziale z bielizną znajduje nielubianego przez pracowników zastępcę kierownika. Martwego. Ktoś zaciera ślady, a bohaterka staje się podejrzana o morderstwo… Na dodatek w firmie prawniczej audytorzy znaleźli pewne niedokładności w jej pracy, co skutkuje bezpłatnym zawieszeniem. I co ona ma teraz zrobić? No cóż… kupuje nową, drogą torebkę…

Czyli mamy wątek kryminalny- prowadzenie własnego śledztwa. Mamy też rozważania zakupoholiczki, próby prowadzenia własnego biznesu (za namową koleżanki) oraz sprawy sercowe- Haley kilkakrotnie wpada na przystojnego Camerona. Jest w gruncie rzeczy zabawnie, bo bohaterka często najpierw działa, potem myśli, wali prawdę prostu z mostu i wpada szybko w różne nastroje od radości do przygnębienia.

Haley została wystylizowana na ładną głupotkę, jednocześnie umiejącą zachować opanowanie w sytuacjach kryzysowych, niefrasobliwa marzycielka, która postanowiła, że tej sprawy nie odpuści.

„Super. Rozwiążę sprawę zabójstwa. Ja!”

Potraktowałam ten tytuł jako wakacyjną rozrywkę, bez wielkich oczekiwań co do fabuły czy postaci. Stąd podobała mi się i dobrze się przy niej bawiłam.

OCENA: 4,5/ 6


3 komentarze:

  1. Takie zabawne fabuły są nam czasami potrzebne. Mam tę książkę ale jeszcze jej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tę książkę na półce, ale jeszcze jej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam kiedyś książki z tej serii :) taki lekki, nawet zabawny kryminalik :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...