niedziela, 25 października 2015

"Paryska podróż"- Ewa Grocholska

Autorka: Ewa Grocholska

Wydawca: Prószyński i S-ka
Rok: 2014
Stron: 493



Upłynęły trzy lata, odkąd Agnieszka wróciła z pełnego wrażeń Paryża do szarej rzeczywistości w peerelowskiej Polsce. Wspomnienia zbladły, a życie toczy się dalej. Pewnego dnia, na urodzinowym przyjęciu, pod naciskiem braci, Agnieszka zgadza się na przyspieszenie ślubu z narzeczonym. W dodatku bracia już mają pomysł na ich podróż poślubną! Nigdy nie byli w Paryżu, a myśl o wyjeździe na „zgniły zachód” bardzo ich kusi. I tak, zanim Agnieszka zdąży zaprotestować, klamka zapada. Teściowa szyje piękną suknię, matka Agnieszki cieszy się, że wreszcie związek będzie zalegalizowany. Dwa tygodnie później cała piątka wyjeżdża polonezem na Zachód: Agnieszka, jej świeżo upieczony mąż Artur, dwaj bracia i bratowa. Pięcioro duszyczek nastawionych na same atrakcje! Czy to marzenie się spełni, kiedy dojadą do celu?

Agnieszka obecnie mieszka w Polsce, nie wie czy rzeczywiście chce ślubu z narzeczonym Arturem. Ale mężczyzna niespodziewanie oświadcza się jej, a obecna przy tym rodzina chcą jechać z nimi do Paryża w podróż poślubną. Wspólna wyprawa wydaje się wariackim pomysłem, a dla bohaterki to powrót do Francji po trzech latach- teraz jako przewodniczka grupy. Powracają wspomnienia, ale…

„Dawne przeżycia muszę upchnąć w najdalszych zakamarkach duszy.”

Trochę brakowało mi nieznajomości wcześniejszych tomów, ale zdarzenia są tak opisane, że mogłam się bez problemu odnaleźć w fabule. Z początku miałam wrażenie, że  bez wyrazu akcja ciągnie się zbyt długo, jednak potem jest już lepiej- dochodzą rozterki miłosne, wątek a la detektywistyczny (pojawia się syn zmarłego znajomego) oraz trochę zaskakujących wydarzeń.

Co do głównej bohaterki, co ona właściwie robi? Pogubiła się, szuka dawnego paryskiego kochanka, nie satysfakcjonuje jej małżeństwo, ponieważ powoli zdaje sobie sprawę, że wyszła nie za tego faceta. Fabuła zmierza w tym kierunku, że Agnieszka musi podjąć życiowe decyzje: serce czy rozum, Polska czasów PRL czy Paryż, mąż czy dawna miłość, odnaleźć swoje miejsce, bo zbliża się termin ważności jej biletu powrotnego.

„Paryska podróż” to lekka, wręcz wakacyjna lektura, aczkolwiek uważni czytelnicy dostrzegą w niej morał, że trzeba wykorzystywać szanse by odnaleźć swoje szczęście, a nie je marnować. Ciekawych przygód Agnieszki w barwnym Paryżu mogę polecić.

OCENA: 4,5/ 6

13 komentarzy:

  1. Nie miałam pojęcia, że to część serii. W takim razie dam sobie spokój z tą książką, bo nie lubię zaczynać niechronologicznie danego cyklu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Mnie się często zdarza czytać niechronologicznie :)

      Usuń
    3. Też myślałam, że jest to pojedyncza historia. Widać, że jest to raczej wakacyjna książka, a nie pełna emocji lektura na jesienny wieczór :)

      Usuń
  2. Na jesienne dni to lektura idealna jak widzę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie się zapowiada, ale nie czytałam wcześniejszych tomów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba jednak nie dla mnie, chociaż przyznaję, że mam mieszane uczucia, może z braku innej możliwości bym się skusiła, ale specjalnie szukać jej nie będę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach Pokojówkę. Nie mam zbytnio ochoty na tę powieść, jednak zostawię sobie ją w dalszej perspektywie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie obyczajówki :) odprężają mnie, chociaż ostatnio coraz więcej z nich nudzi mnie w połowie :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio czuję lekki przesyt lekkimi pozycjami i mam ochotę na coś bardziej wstrząsającego oraz wywołującego więcej emocji :)
    Jednak tytuł na pewno sobie zapiszę i może kiedyś sięgnę po tą pozycję :D
    addictedtobooks.blog.pl

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...