środa, 6 kwietnia 2016

"Przytul mnie"- Monika Rebizant-Siwiło

Autorka: Monika Rebizant-Siwiło

Wydawca: Replika
Rok: 2013
Stron: 408



Miłość czeka na każdego

Wydawałoby się, że to historia stara jak świat...
On – niepoprawny romantyk – zupełnie niespodziewanie dziedziczy po dziadku uroczą leśniczówkę i piątkę kotów.
Ona po bolesnych doświadczeniach ucieka przed przeszłością na wieś.
Oboje znają się od dziecka... ale Anna nie jest już piegowatą smarkulą, Anią Shirley z zaplecionymi warkoczami i głową w chmurach. Również Michał, choć – jak ona – tęskni za prawdziwą miłością, pierwsze uczuciowe stłuczki ma już za sobą. Spotkanie po latach stopniowo sprawia, że obojgu szybciej biją serca...
...ale życie nie jest wcale takie proste. Najpierw każde z nich będzie musiało policzyć się z przeszłością i poukładać na nowo teraźniejszość – zwłaszcza Michał, w życiu którego jest jeszcze ta druga – Maja.

Czy Anna i Michał podejmą ryzyko i odnajdą wspólną drogę?

Oto ona. Anka Jabłońska, 27 lat, rozwódka z bolesną przeszłością i bez przyszłości. Przynajmniej o sobie tak myśli. Po rozstaniu z okrutnym, stosującym przemoc domową mężem, powraca do rodzinnego domu. Pracuje w szkole, jednak tej pracy nie lubi, środowisko nauczycielskie okazuje się być mało sympatyczne i o dziwo pełne konkurencji i złośliwości. Ania stara sobie ułożyć życie na nowo. Czy nowy, sąsiad, a znajomy z dzieciństwa, Michał, jej w tym pomoże? Czy złe wspomnienia odejdą w zapomnienie?

Miejscami fabuła jest do bólu przewidywalna, by nie rzec, banalna. Szczególnie widoczne jest to w wątku romansowym- monotonne kłótnie, powroty, rozstania.  W efekcie powieść nie poruszyła mnie w jakiś znacznym stopniu, choć na uwagę zasługuje fakt poruszenia tematu przemocy domowej i ukrywania tego przez ofiary- chociaż z kolei w dziwny sposób on się „rozwiązuje”. Ciekawym także wątkiem jest historia dziadka Ani z czasów wojny, partyzanckiej walki, pojęcia zdrady i lojalności. Dostaniemy tu również szczyptę sekretów rodzinnych, z którymi ciężko się podzielić z bliskimi, oprócz miłości występuję też przyjaźń, gdzie dobrze się z daną osobą rozmawia oraz pomoc drugiej osobie. Kiedy wydaje się, że jest już dobrze, nagle dzieje się coś, nad czym bohaterowie nie panują.

Mimo tych niedociągnięć, nie mogę stwierdzić, że książka jest zła. Oceniłabym ją raczej jako mocno przeciętną, ma dobre i słabe strony. Myślę, że fani historii obyczajowo- miłosnych znajdą w niej coś dla siebie.


OCENA: 4/ 6
 


 
Wyzwanie Polacy nie gęsi IV- kategoria
10. powieść z happy endem

8 komentarzy:

  1. Te niedociągnięcia mnie nie zniechęcają. Jeśli będę miała okazję to przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie książki też dostarczają rozrywki, więc chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie wierzę, że tak wysoko oceniłaś książkę. Ja to w ogóle jestem rozczarowana, ledwo tą książkę przeczytałam, a jest ponoć druga część, opowiadana z punktu widzenia chłopaka. Na co na pewno się nie skuszę, bo ta książka zraziła mnie do autorki na amen.


    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie czwórka to nie jest wysoka ocena, tylko taka dobra- mocno przeciętna. No cóż druga część z punktu widzenia chłopaka niespecjalnie mnie interesuję, pewnie ją sobie daruję.

      Usuń
  4. Kolejna książka z Twojej listy, którą chętnie sama bym przeczytała :) Czasem lubię sięgnąć po taką niezbyt wymagającą lekturę, więc te minusy, o których wspominasz w ogóle mi nie przeszkadzają :)Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Niezbyt często sięgam po obyczajówki i chyba dla tej książki nie zrobię wyjątku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Za przeciętniaka to ja chyba podziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książkę czytałam i ogólnie mi się podobała, chociaż znam znacznie lepsze obyczajówki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...