niedziela, 19 października 2014

" Cukiernia pod Amorem. Cieślakowie"- Małgorzata Gutowska-Adamczyk

Autor: Małgorzata Gutowska-Adamczyk

Wydawca: Nasza Księgarnia
 Rok: 2010
Stron: 472

Tom II sagi o Gutowie



W drugim tomie bestsellerowej sagi Cukiernia Pod Amorem autorka przedstawia dalsze losy rodu Zajezierskich. Wraz z jedną z bohaterek wyrusza za ocean, znakomicie odmalowując życie polskich emigrantów na przełomie XIX i XX wieku. Na scenę wkracza również barwna rodzina Cieślaków. Poznamy półświatek złodziejaszków z warszawskiego Powiśla, a także artystyczne środowisko przedwojennych teatrów i kabaretów. I tym razem nie zabraknie pięknych, zdecydowanych kobiet, przełomowych wydarzeń z dziejów Polski i świata oraz ekscytujących historii miłosnych.

Druga część sagi obejmuje kolejne lata, kolejne pokolenia rodziny. Tak jak w pierwszej części na kartach powieści znajdziemy sporo bohaterów: złodziejaszków, artystów, biznesmenów, chłopów, hrabiów, młode i starsze panie itd. Wątki  z pierwszej części są kontynuowane, np. jak przepowiednia o upadku rodu Zajezierskich.

Jeśli zanurzymy się w opowieść snutą przez Gutowską- Adamczyk, odnajdziemy wiele historii: nieszczęśliwej miłości, temat emigracji i odkrywania tożsamości, intrygi mające na celu zdobycie majątku, zemstę, tajemne romanse, przyjaźnie, dziewczęce marzenia, cierpienia i straty. Mamy także przedstawioną obyczajowość w polskim Gutowie, a także realistyczny opis zdarzeń podczas wojennych lat, gdy okupanci niszczyli polskie majątki, a wokół panował głód.

W tej części najbardziej mi zapadła w pamięć Marianna, która wzbudza współczucie, ale także rozumiemy jej wybory. Także zdeterminowana Gina, która spełniła swoje marzenia oraz spędziła życie u boku ukochanego mężczyzny.

Polecam sympatykom rodzinnych opowieści, warto poznać sagę „Cukierni pod Amorem”.
OCENA: 4,8/ 6


 


13 komentarzy:

  1. Szata graficzna jest piękna, jednak po ostatniej lekturze, w której trzon odgrywał wątek emigracji nie jestem przekonana do tego typu książek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się, warto przeczytać całą sagę. Ja byłam pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam trzeci tom tej serii, gdyż znajoma dała mi go prezencie, ale niestety nie przewidziała tego, że nie mam dwóch poprzednich, dlatego na razie muszę poczekać na jakąś okazję, aby skompletować całość, a dopiero potem będę czytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tu lepiej czytam chronologicznie, nawet ja o dziwo się do tego dostosowałam.

      Usuń
  4. Czytałam jedną część, dziś nie pamiętam nawet którą. Pamiętam tylko wrażenia - wciągająca, klimatyczna opowieść.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, chętnie bym przeczytała! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam dwa tomy, ale zbyt słabo je pamiętam, by móc sięgnąć teraz po trzeci. :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię rodzinne sagi, ale do tej serii nie mogę się przekonać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam wiele opinii na temat tej serii. Jednak byłam trochę sceptycznie nastawiona. Nie byłam pewna czy to lektury w moim guście. Teraz już wiem, że mogę dać im szansę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę w końcu chwycić za pierwszy tom, bo biedny stoi i czeka na swoja kolej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam o tej serii, może kiedyś się z nią zapoznam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Najpierw muszę zapoznać się z pierwszą częścią, gdy przypadnie mi do gustu sięgnę po następne

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam pierwszą część tej trylogii, ale nie przypadła mi do gustu i następnych części już nie czytałam...

    http://pasion-libros.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...