niedziela, 13 kwietnia 2014

"Przyjdź i zgiń"- Agatha Christie

Autor: Agatha Christie

Wydawca: Wydawnictwo Dolnośląskie
Rok: 2003
Stron: 272



Przedziwne odkrycie zwłok nieznanego mężczyzny, który przyszedł do domu niewidomej staruszki, by zostać zamordowanym. A kim jest ta niewidoma kobieta? Co robiły w jej salonie zegary, które pojawiły się znikąd? Dlaczego- wszystko jest pytaniem.

Plusem jest zaskakująca intryga, trudno domyśleć się kto za tym wszystkim stoi, interesujące rozmowy z sąsiadami. Pojawia się też szczypta afery szpiegowskiej, jednak nie jest ona rozdmuchana- na szczęście, bo lepiej pisarka opisuje przestępstwa na domowym podwórku.

Minus widzę właściwie tylko jeden. Na tyle mały, że nie powinien mieć znaczenia, ale dla fanów belgijskiego detektywa może i istotny. Mianowicie mało jest Poirota, jego błyskotliwych uwag. Przychodzi do niego tylko Colin, świadek zdarzeń i opowiada mu o tej dziwnej sprawie.

„Myślałem, że nie żyje- inspektor. Żyje. Mam wrażenie, że się nudzi. To jest gorsze- Colin”.

Tak rozmawiają o nim, po przesłuchaniach sąsiadów, kiedy dla nich nic z tego nie wynika, natomiast Poirot uwielbia takie „sprawy”, ponieważ według niego wszystko ma zawsze sens.

„To musi być prosta zbrodnia. Ponieważ wydaje się skomplikowana. Jeżeli było konieczne, by wyglądała na zawiłą, musi być prosta.”

„Przyjdź i zgiń” to klasyczny kryminał, który czyta się w ekspresowym tempie, do czego niewątpliwie przyczyniła się niebanalna intryga. Nie jest to może jeden z najlepszych kryminałów Christie, ale dla jej fanów warty poznania.

OCENA: 5/6





11 komentarzy:

  1. Ponownie chętnie czytuje kryminały, więc chętnie skuszę się na powyższą pozycje tym bardziej, że od dawna noszę się z zamiarem przeczytania jakiejś książki autorstwa Christie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Obiecałam sobie, że na tych wakacjach w końcu sięgnę po książki Christie, bardzo mnie one ciekawią.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój kochany Poirot! Dla mnie może pleść farmazony, ważne by występował w fabule.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tej nie czytałam ale twórczość p. Agathy bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno warty jest poznania. Jestem za!

    OdpowiedzUsuń
  6. Musze w końcu przeczytać jakiś kryminał Agathy Christie .

    W wolnej chwili zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze nigdy Christie, ale odwiecznie mam ją w planach. Moja przyjaciółka się w niej zawsze rozczytywała, więc podejrzewam, że i mnie spodobałyby się jej książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. A to koniecznie, nie znać nic królowej kryminału to grzeszek czytelniczy :)

      Usuń
  8. Nie pamiętam, czy czytałam akurat tę książkę Christie. W każdym razie tytuł mnie fascynuje;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurcze...nie czytałam tej książki. A Poirot to mój ulubiony bohater.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...