piątek, 10 marca 2017

"Tysiąc róż"- Magda Rem

Autorka: Magda Rem

Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Rok: 2016
Stron: 384



Michał i jego żona Elżbieta wiodą spokojne życie w domu na uboczu. Regularnie włączają zraszacz, rozmawiają z sąsiadem, odwiedza ich listonosz, mają swoje nawyki i zwyczaje. O stałej porze słychać stukot maszyny do pisania. Bo Elżbieta jest pisarką popularnych romansów, Michał zaś grafikiem projektującym okładki.
Tak było. Jeszcze do wczoraj.
Bo już tak nie będzie.
Jedna chwila zmienia ich życie w teatr pozorów. Tylko kto w nim obsadza role?

Pisarka melodramatycznych czytadeł Elżbieta i jej mąż Michał prowadzą zwykłe życie. Ale pewnego razu to się zmienia, pewne zdarzenie pociąga za sobą dramatyczne skutki i konsekwencje. Pisarka przedstawia, niemal co do minuty losy bohaterów, działania Michała od jednego dni do następnego.

Bardzo mi ta powieść się nie podobała, trochę mnie intrygowała, ale głównie drażniła: nie przypadła mi do gustu zarówno narracja, styl, przedstawienie zdarzeń. To mocno zakręcony świat fałszu i iluzji, brak tu przejrzystości, wewnętrzne rozterki Michała po prostu są za długie i miejscami nudne. Pewne zdarzenia i czynności są tak opisane, by odstręczać i szokować, są po prostu obrzydliwe.

„Tysiąc róż” to powieść, której nie polecam: specyficzna, groteskowa i makabryczna. Jak dla mnie dziwna historia z dziwnym zakończeniem i nieciekawym stylem.

OCENA: 3-/ 6 

6 komentarzy:

  1. Skoro nie polecasz, to ja pójdę za Twoją radą i bez żalu odpuszczę sobie ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę niska ocena, dlatego się nie skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja z kolei do tej pory natykałam się na dużo dobrych opinii dotyczących tej książki, a że sama fabuła mnie intryguje, to na pewno dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm Twoja recenzja mnie nie zachęca. Szkoda, że jest taka słaba.

    OdpowiedzUsuń
  5. A mnie się podobał ten thriller psychologiczny, mocny, trzymał w napięciu, niepewności, i to zawieszenie, wyczekiwanie.
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...